Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с чисто нов термостат Беар

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Вие с бензинките сте лесни, с кори без кори все тая, ама ние с печките да му мислим
    Поради перфекнтоста на JTD-то - максималното и пълно изгаряне на горивото всичката топлина от работния такт отива по канален ред към ауспуха а не към мотора.
    Аз съм си решил проблема като съм си купил едно барбекю на дървени въглища от Илиенци и преди да се кача в колата си го паля и ми сгрява мотора за 4 мин. Сега умувам как да го направя да се пали с таймер или дистанционно :-p
    П.С. Проблема е че се наложи да махна кората за да не опира в барбекюто
    Alfa Romeo 156 - 1.9 JTD 100 и не знам си там колко коня

    Comment


    • Преди години имах решение за тебе ама го хвърлих отдавана.С един авер ходихма до вторични суровини да си търси някакави железа, та покрай него видях нещо дето го помислих първо за резонаторно гърне/щото беше от неръждавейка та рекох да го турна на жигулата тогава/ после се оказа че е топлообменник.Приличаше на резонаторно гърне беше с тръби и крайно гърне, обаче имаше два щуцера за маркуч колкото гумен мъркуч за поливане.Като го отрязахме от тръбата се оказа че вътре има доста тръбички през коита минават изгорелите газове а около тях циркулира според някои антифриз, според други гориво, според трети било допълнително отопление за кабина за пътници, нямам идея на какво превозно средство е било монтирано и за какво точно е служило но беше част от изпускателна система.Може и нещо направи си сам да е било към ауспуха.
      По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
      конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
      Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
      Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

      Comment


      • Първоначално публикувано от dimitar_vd62 Покажи съобщение
        Преди години имах решение за тебе ама го хвърлих отдавана.С един авер ходихма до вторични суровини да си търси някакави железа, та покрай него видях нещо дето го помислих първо за резонаторно гърне/щото беше от неръждавейка та рекох да го турна на жигулата тогава/ после се оказа че е топлообменник.Приличаше на резонаторно гърне беше с тръби и крайно гърне, обаче имаше два щуцера за маркуч колкото гумен мъркуч за поливане.Като го отрязахме от тръбата се оказа че вътре има доста тръбички през коита минават изгорелите газове а около тях циркулира според някои антифриз, според други гориво, според трети било допълнително отопление за кабина за пътници, нямам идея на какво превозно средство е било монтирано и за какво точно е служило но беше част от изпускателна система.Може и нещо направи си сам да е било към ауспуха.
        Това за барбекюто на дървени въглища от Илиенци беше шега
        Най-вероятно това е било топло-обменник който загрява водата с газовете от EGR-а и мисля че някои Алфи си го имат заводски! Другия вариант е електрически подгрев който също върши работа, но за съжаление и двата варианта не решават един съществен проблем а именно студения старт на двигателя!
        Аз проблема съм си го решил на 80% по малко по радикален начин. Купих си печка Webasto - с таймер, но поради факта че майка ми е от шофьорите които смятат че като им тропа нещо в жабката значи ще им се разпадне колата и трябва веднага да се оправи за да не се пребие някъде и като ми вземе моята кола отказва да ми я върне, и все още не съм я монтирал печката!
        Иначе кефа ще е голям - палиш печката, 10-15мин, не чистиш сняг, качваш се на топло, въртиш ключа и палиш все едно лято и газ on the beach a мотора мърка ли мърка
        Last edited by ivomanev; d.m.y г., 15:14.
        Alfa Romeo 156 - 1.9 JTD 100 и не знам си там колко коня

        Comment


        • Е то ясно че е шега, ама въпросния топлообменник нямам идея от какво е бил.По ауспуха не мога да позная.
          По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
          конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
          Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
          Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

          Comment


          • До момента никой не каза, че от съществено значение за по-точното подържане на работната температура е и бързодействието на термостата. Колкото по-бърз, толкова по-добре.
            2 термостата, които отварят при едни и същи градуси едва ли имат еднакво бързодействие.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • Термостата не е включено-изключено устройство.
              Той започва да отваря на температурата, която е изписана върху него.
              При проектиране на двигателя и съответно охлаждащата система, то се подбира такъв термостат, който да поддържа определена температура при средно положение на вентила му. Крайно отворено положение на вентила трябва да се избягва по принцип.
              За това един термостат ако е обозначен да кажем 88 градуса, то има от 7 до 10 градуса хистерезис между напълното затваряне и пълното отваряне на вентила.
              Точно този хистерезис на вентила се използва за избягване на рязкото охлаждане на двигателя, който засегна по-назад темата. За това при правилно поддържана система, температурата на двигателя се заковава на около 3-4 градуса след рейтинга (лятото) и на около температурата му на отваряне +- 1 градус (зимата), който е написан върху корпуса.
              Та при проектирането на двигателя, то се изчислява така системата, най-вече радиатора, че по средата на тези 88-98 градуса - или демек около 92-95 градуса, радиатора да успява да охлажда двигателя при почти всички режими на работа.
              Ако термостата отвори напълно при около 96-98 градуса на 88-ов градусов термостат, това се води извънредна ситуация, която по принцип би трябвало да се избягва. За това по принцип и перките се палят на въпросните градуси - 96-98 градуса, защото първото условие е термостата да отвори напълно, за да се прекара цялото количество на охлаждащата течност през радиатора и ако това не е достатъчно условие за охлаждането на двигателя, тогава се пускат вече перките.

              Но да не навлизаме в тая територия, че ще изникне пак някой, който това сънува по цял ден и цялата система му е перфектно позната.
              A20DTH ЖТД ама не баш
              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

              Comment


              • Това, че термостатът няма само 2 възможни състояния е ясно.
                Въпросът ми беше относно това, колко бързо е способен да реагира на промяна на температурата, като намалява или увеличава пропусквателнателната си способност. Колкото по-бавна реакция, толкова по-голямо отклонение от желаната температура ще има.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                  Това, че термостатът няма само 2 възможни състояния е ясно.
                  Въпросът ми беше относно това, колко бързо е способен да реагира на промяна на температурата, като намалява или увеличава пропусквателнателната си способност. Колкото по-бавна реакция, толкова по-голямо отклонение от желаната температура ще има.
                  Понеже активният елемент на термостатите конструктивно е еднакъв, не би следвало да има разлика в бързодействието.
                  Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                  Comment


                  • Колеги някой слагал ли на ТС термостат Waler той е доста по скъп от Behr
                    SAAB 9-5 2.0T Powered by Vialle

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
                      Понеже активният елемент на термостатите конструктивно е еднакъв, не би следвало да има разлика в бързодействието.
                      Това, че активният елемент е еднакъв все още нищо не означава. Капсули с един и същ пълнеж, но с различна форма, сечение, дебелина на стената и пр. че водят до различна скорост на нагряване/охлаждане на материала.

                      Накратко - ако температурата на охлаждащата течност се променя безкрайно бавно, инертността на термостата няма да е от никакво значение и може да се пренебрегне. Но тъй като това не е така, въпросната инертност ще влияе толкова повече, колкото по-рязко се променя температурата на антифриза.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • И за това някои производители вграждат електронно управляеми термостати и/или водни помпи.
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Comment


                        • Технически средства, разбира се, съществуват. И тъй като и тук е вярно това, че целта оправдава средствата, то вероятно отклоненията от работната температура на средно статистическото ДВГ, в резултат на ползването на прост средностатистически термостат явно са допустими.
                          По-скоро си задавам въпроса - кое отличава скъп от евтин термостат. Само надеждността му и славата на производителя, или има и още нещо като инертност или други по-неявни параметри.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • Рзликата при механичните термостати е в устройството им на задвижване на клапана. Тоест как е проектиран да се задвижва клапана на термостата, например: може да е от течност, може да е от твърд пълнител, може да е от би-метална пластина или пружина, а може да бъде и съвкупност от някое от посочените условия.

                            От задвижването на клапана на термостата зависи при достигане на каква температура ще започне отваряне на клапана на термостата, от пружината зависи хистерезиса на отваряне, а от корпуса зависи цялостното представяне на изделеито (т.е. дълготрайност, допуски при температурни изменения и др.).

                            Пазаранта цена не е фактор за качество, така че при сравняване на две изделия е по-добре да се гледат техническите параметри.

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                              Технически средства, разбира се, съществуват. И тъй като и тук е вярно това, че целта оправдава средствата, то вероятно отклоненията от работната температура на средно статистическото ДВГ, в резултат на ползването на прост средностатистически термостат явно са допустими.
                              По-скоро си задавам въпроса - кое отличава скъп от евтин термостат. Само надеждността му и славата на производителя, или има и още нещо като инертност или други по-неявни параметри.

                              Аз мисля че само надеждноста му.И пак съжелявам защо не взех китайче от 50 лева, то не че Behr не е китайче, ама е от 100 лева
                              SAAB 9-5 2.0T Powered by Vialle

                              Comment


                              • Може ли и аз да споделя нещо по темата без да взимам страна по иначе излишно големия спор.
                                Имам 156 2.0 ТС (с кора под мотора) и след няколко смени с уж работещи термостати не постигнах никакви резултати.Следователно си взех БЕР за 100лв. и след десет обезвъздушавания пак имам колебания на уреда между 60* и 100* когато е в движение.На място си качва до 90* перката си включва и всичко е ОК.
                                Имам и 147 1.6 ТС (без кора) и след замяна на термостата и охладителната течност и самообезвъздушаване и зиме и лете си кове на 90* без никакви амплитуди.
                                Също така имам 146 1.8 ТС и там нямам никакви проблеми след същата манипулация.

                                И трите коли са с ГИ ако има значение.

                                Поздрави на всички

                                Alfa33 1.3 90г.Alfa33 1.5 93г.Alfa33 1.4 94г.Alfa146 1.4TS 97г.Alfa146 1.8TS 99г.Sprint 1.5 78г.Аlfa33 1.7 4x4 91г Sprint 1.7 16V 83г.Alfa145 1.3 96г.Alfa156 2.0 99г.147 1.6 03г.145 2.0 Alfa159 1,9 JTD Ti

                                Comment

                                Working...
                                X